keskiviikko 15. elokuuta 2012

Muutoksia, muutoksia...

Noniin... Nyt on asusteltu Oulaisissa jo yli vuosi. Vuosi sitten heinäkuussa sitä tuli tänne muutettua. Vuosi "tunnettiin", kunnes alettiin hengailemaan ja hengailtiin vuosi ennen kun muutettiin yhteen. Kohta on seurusteltu kaksi vuotta ja oltu kihloissa vuosi. Täällä on asiat sujunu erittäin hyvin. Mä pelkäsin aluksi kaikkea ihan hirveesti, mutta ihan turhaa. Kyllä mä Villen kanssa pärjään <3 Ja oikeesti mulle vaan ajatus isoista muutoksista kuulostaa kamalalta. Mulla on ihania työkavereita ja muita kavereita. Netti ja puhelin on keksitty ja on ne Lohjan frenditki käyny kylässä. Vähän kyllä murisen kun äiti ja iskä ei ole käynyt vielä kertaakaan. On tulossa nyt elokuun viimesenä vloppuna kylläkin, mutta me ollaan kyllä asuttu täällä jo vuosi, että olis sitä kerenny aikasemminkin.

Tässä vajaan vuoden aikana olen tehnyt yhden toisenkin suuren elämänmuutoksen. Aloitin siinä 2011 syys-lokakuun tienoilla karppaamisen ja aloin harrastaa liikuntaa ihan säännöllisesti. Olen tähän mennessä siis tipautellut kiloja vähän päälle 40kg (alkupaino on vähän hakusessa, kun olin jo kerennyt karpata ennen kun uskalsin katsoa mitä painoin, mutta ainakin tuon verran) ja uusinut vaatekaapin melkein kokonaan. Vielä mulla on tavoitetta, ja mulla saakin olla koska painoindeksi ei edes vielä ole normaalipaino, mutta siihen ei onneksi ole pitkämatka, niitä kiloja vaan on ollut niin helvetisti...
Nyt sitten kun tosiaan on kulunut vuosi kun muutin tänne niin eikö olis taas aika tapahtua jotain? :) Noh, ei tässä muuta kun että me ostettiin talo! Tänään tehtiin kauppakirjat joten se on meijän <3 Päästään muuttamaan kylläkin vasta lokakuun lopulla ja mä en tajua, että miten mä, tällanen hätähousu jaksan odottaa sinne saakka? Niin ja ei tätä oltu oikeesti mitenkään suunniteltu että vuoden päästä, mutta aloin vaan laskeskelemaan ja huomasin että kaikki on tapahtunu aina vuoden päästä, Mutta vuoden päästä EI TULE VAUVAA! :DD

Meijän talo on melkeen keskustassa ja tästä tän hetkiseltä kämpältä siihen on noin kilometri ja eniro näyttää että Sokkarille olis 2,5kilsaa. Hassua luulin oikeesti kyllä että se olis just ja just kaksi, mutta ei tuokaan paljon ole. Piha on iso ja mun pitää opetella hoitamaan kukkapenkkiä ja oli siellä musitaakseni kasvimaakin, josta itseasiassa oon erittäin innoissani :) 120 neliötä kahdessa kerroksessa. Alakerrassa kaksi makuuhuonetta keittiö,olkkari ja vessa ja yläkerrassa sauna, aulatila, parveke ja isoin makkari. Ja huoneetkin on jo hyvin täytetty. Toinen on Villen musa huone ja toinen on mun treeni huone. (Ihanaa saa ton cross trainerin pois olohuoneesta töröttämästä). Odotan innolla astianpesukonetta, taivaallista! Omaa saunaa, terassia, pihaa ja ja mitä kaikkea! <3 Mä olisin jo niin suunnittelemassa kaikkea kun tietää jotitakin juttuja kuitenkin että tarvii ostaa, mutta ei kuitenkaan voi vielä kun pitää saada ensin kamat paikoilleen ja sitten katsoa mitä sitä tarvii. Isompi ruokapöytä ostetaan Villen porukoilta, erittäin mahti juttu. Vaatekaappeja tarvitaan mahdollisesti tai joitakin lipastoja, vaikkakin vaatehuone oli aika iso. Mä haluan jo sinne :) Naureskeltiin tässä kun tuli yhtäkkiä muuttobuumi kun Kalajoen kavereitakin kolme pariskuntaa osti justiinsa oman talon.

Ja sitten kun kaikki on valmista niin kaikkien PITÄÄ tulla käymään meijän kotona kylässä :)


Kuvista on siis noin melkeen  vuosi, joskus syyskuussa otettu.  Keskimmäiset kuvat on ihan tuoreita. Mulla tosiaan ei hirveesti löytynyt noita vanhoja kokovartalo kuvia...miksköhän  -.-

Tässä tosiaan nykytilanne otettu maaliskuussa ja sen jälkeen eli  6 kuukaudessa on kyllä pienentymistä vielä taphatunu kun korsettiakaan ei pysty enää kiristää :)





4 kommenttia:

  1. Ei vitsi, ihan sairasta nähdä noi kuvat vierekkäin! (en meinaa osata kirjottaakaan kun oon niin järkyttynyt)

    Hyvä sinä! Ja mun mielestä voit hyvin jo ottaa rennommin, onnitella itseäs ja olla vähemmän kriittinen :) Vitut jostain painoindeksistä, ei nekään mitään mistään tiedä.

    VastaaPoista
  2. No joo eihän se vaaka se tärkein olekaan :D Kyllähän mä rennomin jo otankin, vaikken rento vielä ookaan :D

    VastaaPoista
  3. Mitä sä yleensä syöt päivän mittaan? Olisi mielenkiintoista nähdä ruokapäiväkirjojasi. :)
    Ja millä tyylillä oot karpannu? Esim. hyväkarppia vai ihan tiukkaa ketokarppia? Entä oletko pitänyt herkuttelupäiviä välillä?

    Itsekin karppaan, ja 22kg on lähtenyt n. puolessa vuodessa. Vielä n. 15kg tavoitteeseen.

    Onnittelut hyvästä tuloksesta ja uudesta kodista! :)

    VastaaPoista
  4. No kyllä mä oon ketokarpannut. Ketoxliuskoilla joskus tarkistellut että ketoosissa mennään. Mä en oo ikinä laskenu tai punninnu mitään ruokia. Ainoa vaan että ole tiukasti vältelly hiilareita. Kattonut tyyliin että jos on 5hh/100g niin se on sellanen aika jees. Herkut jätin tosi vähälle, enkä oikeestaan pitänyt herkkupäiviä. Tai oon pitäny niitä kunnon mässäilyjä ihan tosia harvoin, sitten tullut joskus vähän enemmän jotain karkkia napsittua mutta ei ole suunniteltuja ollut kun muutama. Monet jättää alkoholin kokonaan pois, mutta mä olen kyllä ryypiskellyt entiseen tyyliin, ainoastaan sen tein että pelkkiä Lightejä ja kossuvissyä. Valkovenäläiset sai jäädä.

    Aluksi söin kolme ateriaa päivässä. Alotin töissä lounaalla 11 aikaaa (en siis syö aamupalaa, ainoastaan kahvia kookosöljyllä), kotona 5-6 aikaa päivällinen ja 10 aikaa jotain iltapalaa. Mutta nykyään ei sitä ole enää sillon kymmenen aikaa edes nälkä joten kaksi kertaa päivässä tulee syötyä.

    Ateriat on esim. Lihapullia pekonikermakastikkeessa ja kasviksia ja kotona samaa tai vaikka munakasta. Eli siis ruoat on ihan normaaleja. Jotain lihaa ja sitten salaattia tai ketettyjä kasviksia, yleensä kukkis,porkkana,parsakaali sekotus. Aina korvaan periaatteessa sen perunan jollain kasviksilla. Juustoa kyllä napsin paljon :) Viikonloppusin mä vedän kunnon aamupalan joka korvaa sitten ton arkipäivän 11 lounaan. Pekonia,kanamunaa karppileivän puolikas ja paljon päällisiä :)

    Sullahan on myös tosi hyvin lähteny. Tsemppiä sinne.

    VastaaPoista